semut pun boleh mati.
"Pada suatu masa dahulu, razan mengadu kat aku. dia kata dia sedih sebab budak-budak band macam pinggirkan dia. pastu aku janji kat dia, aku akan cuba buat band jadi best untuk dia. so sekarang, aku tak kisah la kalau korang satu batch dah tak suka kat aku. asalkan aku tahu korang dengan dia ok. aku cakap macam lagu cina mati tu cuma satu perumpamaan. even since dulu lagi kitorang dah guna ayat tu. tapi kitorang gelak gelak je. takda hard feelings langsung. cuma satu part je yang aku tak setuju korang main, bukan semua. tapi aku happy benda yang aku cakap tu dapat juga membetulkan apa yang tak betul. walaupun berakhir dengan kebencian terhadap aku. benda yang aku paling sayang dalam uitm ni.. ialah band shu. bila aku tengok korang happy macam tu, dan juga korang berjaya hasilkan sendiri lagu.. aku rasa yakin korang dapat meneraju band ni sem depan dengan baik. walaupun aku takda bersama korang untuk merasa kegembiraan tersebut."

---

"aku pun dah lupa sebenarnya. tapi tipu lah kalau aku kata tak terguris hati aku setiap kali aku jumpa korang. ataupun setiap kali aku tahu korang ada training. aku selalu juga tanya kat martin, 

"malam ni korang ada training ke?" 

pastu aku tanya juga, 

"macam mana training hari ni?"

terutamanya budak-budak trombone. aku risaukan diorang. aku sendiri main trombone dulu. aku tahu memang trombonist selalu dipinggirkan"